zaterdag 31 december 2016

Griep slaat toe met kerst

Qua eten is kerst goed verlopen. Ik heb mij  niet volgestouwd met alle lekkernijen.
Eerste kerstdag waren we gezellig bij mijn schoonouders en heeft Hindrik daar heerlijk gekookt en hebben we dus gezellig met z'n vieren gegeten.
Tweede kerstdag werd ik met een raar gevoel wakker. Uiteindelijk in de auto gestapt richting Coevorden (mijn ouders dus), maar bewapend met een emmer voor het geval dat.
Eenmaal bij mijn ouders deed ik snel mijn mooie jurk uit en ging mijn huiskloffie aan.
En binnen no time zat ik op de wc en kwam het er vloeibaar uit van boven en onder.
Kortom de meest waardeloze tweede kerstdag tot nu toe. Enige voordeel is dat ik dus niks gegeten heb van al dat lekkers ;-) We zijn ook niet lang gebleven, maar lang genoeg om de kadootjes uit te pakken. Daarna weer naar huis, met de emmer binnen handbereik.



Alles ging een beetje in een waas aan mij voorbij die paar uur dat wij er waren, maar na nog een aantal dagen op de bank te hebben gelegen, onder een dekbed, ben ik uiteindelijk donderdag weer wat actiever geworden. En heb ik eens goed bekeken wat ik allemaal voor leuks heb gekregen.
O.a. leesboeken, bakgerei, etagère en het boek HAVERMOUTJE van Pascalle Bonnier & Mathijs kok. De inleiding is al erg interessant om te lezen van dat boek.
Zo ben ik achter een aantal dingen gekomen die ik dus nog niet wist over haver(mout). En dan laat ik de geschiedenis even achterwege ;-)
Havermout is dus supergezond zoals zij ook beschrijven en wat ik ook wel verwacht had.
Maar waarom is het nu zo gezond? Weet jij het? Nou ik nu dus wel en ben blij dat ik het bijna elke ochtend eet in de vorm van overnightoats of heerlijke ontbijtwafels.
  • Het valt binnen de categorie superfoods
  • Rijk aan vitamine B1, magnesium en fosfor en bevat veel vezels en eiwitten
  • Goed voor het cholesterol
  • Verkleint kans op diabetes
  • Verlaagt de bloeddruk
  • Verhoogt de concentratie
  • Zorgt voor snellere vetverbranding en opbouw van spiermassa
  • Werkt verzadigend
  • EN helpt zo ook nog eens kilo's te verliezen!
Het boek staat vol met recepten (70 stuks). Hiermee tonen ze de oneindige mogelijkheden met haver als basis aan. "Van brood tot burger, van soep tot stroopwafel, van cake tot cappuccino, van pasta tot pannenkoek. Voor elk moment op de dag is er een havermoutje!"

Ze hebben nog 2 andere boeken die op mijn verlanglijstje staan. Namelijk NOOTJE en KOOLTJE.
Zodra ik die heb zal ik daar ook meer over vertellen en waar ik dan dus weer achter ben gekomen wat ik nog niet wist.

Volgende week vertel ik jullie over onze nieuwe weegschaal van Medisana die ook een lichaamsanalyse doet. En zal ik daar meer over vertellen hoe dat in elkaar steekt en wat de normale waardes zijn.

Voor nu wens ik jullie een hele fijne jaarwisseling toe en tot volgend jaar! ;-)




1 opmerking: