dinsdag 17 januari 2017

25kg afgevallen?

Er is alweer een week om en we zijn inmiddels alweer halverwege de eerste maand van 2017.
Hadden jullie goede voornemens voor dit nieuwe jaar? En lukt het nog om die vol te houden?
Ik had ze niet, want ik ben niet zo van het vooruit kijken en neem het leven maar zoals het gaat.
Dan zie ik vanzelf wel wat en waar het mij brengt en kan het mij niet teleurstellen.
Het enige wat ik voor mijn toekomst doe en lekker doorgaan met een gezondere levensstijl aanwennen waardoor ik afval en hopelijk langer kan leven.





Vorige week heb ik iets nieuws geprobeerd. 
Namelijk Spaghetti met boerenkoolpesto.
Het was prima te eten, maar ik zou het zelf niet nog een keer weer maken. Ook Hindrik was geen groot fan.
Maar het is altijd goed om nieuwe recepten te proberen, want er kan uiteraard altijd iets tussen zitten wat juist wel erg lekker is :-D.





Alleen gezond eten werkt natuurlijk niet om het lichaam gezond te krijgen en te houden. Er moet ook lekker bewogen worden. En daarvoor hoef je echt niet naar de sportschool.
Wij hebben 2 honden die regelmatig uitgelaten moeten worden en daarnaast werk ik 24uur in een supermarkt waardoor ik ook veel in beweging ben. En mijn Fitbit houdt die activiteiten mooi bij. 
Op mijn vrije dag (afgelopen zondag) heb ik zelfs de 10.000 stappen gehaald. Het waren er zelfs 11.111! Ik vond dat zo'n mooi getal dat ik het screenshot hier moest delen.
Het andere screenshot is van Weight Watchers en zoals je ziet heb ik 50 active points meer dan mijn doel is per week. En heb ik vanaf vorige week dinsdag t/m gisteren 112.315 stappen gezet. Werkt toch wel erg motiverend, die apps, om lekker in beweging te zijn.
En wat vind ik dat toch heerlijk met dit prachtige winterweer. Bijna elke avond wandel ik nog 45-60min  met de hond(en). Voorheen deed ik dit echt niet en ging ik sneller voor een korte ronde. Ook nu betrap ik mijzelf er regelmatig op dat ik eigenlijk een korte ronde wil doen, maar uiteindelijk toch weer de lange ronde loop :-D Ben dus erg trots op mijzelf en het geeft mij dus een heerlijk gevoel om gewoon even lekker te wandelen en mijn hoofd leeg te maken.


Ook voor deze week heb ik weer een weekplanning/eetdagboek gemaakt.
Vandaag is het vooral een soort van brooddag aangezien ik alleen eet. Volgende week wil ik weer wat "nieuwe" recepten proberen zoals spruitjes, want tja wij eten toch altijd maar een beetje hetzelfde en daar moet echt meer variatie in komen.

Maandag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Brood met kipfilet 6sp
Diner: Boerenkool 14sp                       27sp
Vrijdag
Ontbijt: Mugcake 7sp
Lunch: Roggebrood 6sp
Diner: Lasagne 16sp                                 29sp
Dinsdag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Roggebrood 12sp
Diner: Knäckerbröd 10sp                     29sp
Zaterdag
Ontbijt: Mugcake 7sp
Lunch: Roggebrood 6sp
Diner: Rijst/ChickenTonight 16sp        29sp
Woensdag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Brood met kipfiet 6sp
Diner: Aard./spin/ei/visst. 10sp          23sp
Zondag
Ontbijt: Ontbijtwafels 4sp
Lunch: Luxe broodjes 13sp
Diner: Paprikasoep 2sp                             19sp
Donderdag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Brood met kipfilet 6sp
Diner: Woknoedels 13sp                      26sp

_________________________________________________________________________

De stand van zaken op de cursus:
Startgewicht: 99,5kg
Vorige gewicht: 75,4kg 
Huidige gewicht: 74,4kg
Verschil: -1,0kg
Totaal: -25,1kg

Streefgewicht: 65kg
Nog af te vallen: 9,4kg




Het resultaat thuis:
Gewicht: 73,6kg (vorige week 75,0kg)
BMI: 28.4 (vorige week 28.9)
Lichaamsvet: 33,6% (vorige week 35%)

Lichamelijk vocht: 46,5% (vorige week 45,6%)
Spiermassa: 29,9% (vorige week 29,3%)
Kortom de % die hoger moeten zijn omhoog en het gewicht, de BMI en het Vet% zijn omlaag :-D

Na het wegen thuis heb ik mij nog gedoucht en een groot klas thee gehad waardoor het verschil 0,4kg groter is dan anders. Geeft niks natuurlijk, want ik heb er toch mooi 1kg af waardoor de tussenstand op -25,1kg staat!






1 opmerking: