donderdag 5 januari 2017

Gelukkig Nieuwjaar!

Allereerst wil ik je een heel gelukkig en vooral gezond 2017 toewensen!

De rust is wedergekeerd en het normale ritme kan ook weer opgepakt worden.

Sinds kort hebben we een Medisana bs 444 in huis waarop niet alleen je gewicht, maar ook je BMI, lichaamsvet, lichamlijk vocht, spiermassa en botmassa weergegeven wordt.


Toch altijd weer leuk wanneer je iets nieuws in huis hebt waar je eerst weer even wat onderzoek voor moet doen om uit te zoeken hoe het werkt en wat de metingen inhouden.
Zulke weegschalen zijn niet zo nauwkeurig als bij een gewichtsconsulent uiteraard, maar toch leuk om zo in de gaten te kunnen houden wat afvallen met je vet, vocht en spieren doet.
Om hier niet een ontzettend lang bericht van te maken, kun je alle informatie hier vinden.

Afgelopen dinsdag was het eerste weegmoment van 2017 bij Hotel Faber in Hoogezand.
Op zich was het resultaat wel een domper, maar is goed te verklaren. Vorige week lag ik plat door de griep waardoor ik amper bewogen heb en ook niet echt goede maaltijden gegeten. En afgelopen weekend gingen we uiteraard van 2016 naar 2017. Toen was ik weer griepvrij en ben ik naar mijn ouders gegaan om daar te slapen. Daar heb ik allerlei lekkers gehad, maar niet overmatig veel zoals voorgaande jaren. Maargoed alles bij elkaar opgeteld resulteerde toch in een +1,2kg op de weegschaal. Dit houdt in dat ik nu dus 76,8kg weeg.

Ook heb ik mij thuis gewogen op de nieuwe weegschaal voordat ik naar de ww-cursus ging.
Dit zijn de resultaten van dat moment thuis op de Medisana weegschaal.
Gewicht: 76,4kg Lichaamsvet: 35,4% Lichamelijk vocht: 45,2% Spiermassa: 29,1% Botmassa: 3,1kg

Volgende week wordt het natuurlijk weer een min op de weegschaal.
En om dat te kunnen verwezenlijken, heb ik vandaag wat inkopen gedaan.
  • Schriftjes van de Action om een eetdagboek op papier bij te houden. Dit werkt kennelijk nog beter dan het bijhouden in de app. Puur omdat je hersens het ander en vooral beter verwerken door te schrijven met pen en papier ipv te typen op je telefoon.
  • Groot collegeblok met 4 tabbladen van de Action waar ik mijn favoriete recepten in kan opschrijven. Door die tabbladen kan ik het dan mooi onderverdelen in ontbijt, lunch, diner, tussendoor.
  • En dan nog 2 boeken van Mieke Kosters bij Bruna gehaald. Deze kunnen mij nog beter ondersteunen om gezondere keuzes te maken.
Kortom ik kan mijn lol wel op komend weekend met de boeken. En kijk er nu al naar uit om overal even rustig voor te gaan zitten en door te nemen. Zo ook nog het boek Havermoutje natuurlijk. Kan ik daar ook gelijk wat recepten uit opzoeken die ik dit weekend en anders volgende week eens kan proberen te maken.




Van de week kwam ik nog een nieuwe pagina tegen op Facebook. Deze is erg interessant en heet Healthwatch Nederland. Klik hier voor hun website. Het is wel heel veel bangmakerij zoals dingen geplaatst worden, maar ik denk dat er wel degelijk waarheid in schuilt. Dus ik zou zeggen neem eens een kijkje op hun Facebookpagina en website en ik hoor graag van je hoe jij over al die onderwerpen denkt. Bij nader inzien, vind ik het een pagina die verwijderd moet worden.




En vandaag zag ik in mijn nieuwsoverzicht een bericht van het Voedingscentrum voorbij komen over de Kitchen Assistant. Je kunt je daarvoor aanmelden via whatsapp en dan ontvang je 1 keer per week gratis de nieuwste recepten die passen binnen de Schijf van Vijf. Wil je hier meer over weten klik hier.





De stand van zaken:
Startgewicht: 99,5kg
Vorige gewicht: 75,6kg 
Huidige gewicht: 76,8kg
Verschil: +1,2kg
Totaal: -22,7kg

Streefgewicht: 65kg
Nog af te vallen: 11,8kg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten