dinsdag 10 januari 2017

I'm back on track!

En dan is het alweer 10 januari. De kids, die ik niet heb, zijn weer naar school en het normale ritme is weer begonnen voor iedereen.

Afgelopen zondag voor het eerst een weekplanning gemaakt in mijn schriftje, voor deze week uiteraard. En die ziet er als volgt uit.

Maandag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Knäckerbröd 10sp
Diner: Hutspot 7sp
Vrijdag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Brood met kipfilet
Diner: Aardappel/Spinazie/Ei 7sp
Dinsdag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Brood met kipfilet 6sp
Diner: Woknoedels 13sp
Zaterdag
Ontbijt: Ontbijttaartje 7sp
Lunch: Roggebrood 6sp
Diner: Tomatensoep 5sp
Woensdag
Ontbijt: Overnightoats 7sp
Lunch: Brood met kipfiet 6sp
Diner: Broodje Hamburger 13sp
Zondag
Ontbijt: Ontbijtwafels 4sp
Lunch: Roggebrood 6sp
Diner: Broodje Shoarma 16sp
Donderdag
Ontbijt: Knäckerbröd 10sp
Lunch: Roggebrood 6sp
Diner: Spaghetti 12sp



Ik probeer elke dag wat ruimte over te houden qua punten voor de koffie en eventuele andere tussendoortjes die punten kosten. Ik ben nog erg aan het stoeien qua verse groente en meer fruit eten. En zo ook om meer variatie aan te brengen in mijn ontbijt en lunch. Maar stapje voor stapje gaat dat allemaal wel goed komen.
Mocht je ook een weekplanning willen maken. Klik hier voor de versie van Brenda Kookt.

Dankzij mijn zus kwam ik erachter dat ik het boek Eet als een expert van I'm a Foodie nog niet uit had gelezen. De heb ik nu bijna uit en ben nu al zo veel wijzer geworden.
Wat wordt er via de media en social media veel onzin verspreidt.

Hier een aantal voorbeelden:
Wat is het effect van fructose (fruitsuiker) op het lichaamsgewicht?
- Is suiker meer verslavend dan cocaïne?
- Is detoxen zinvol?
En zo staan er nog veel meer veelbesproken onderwerpen in zoals:
- Zijn zoetstoffen zo schadelijk als gezegd wordt?
- Is chocolade goed voor je?
- Droog je uit van koffie?
- Is dat glaasje rode wijn bij het diner echt zo gezond als beweert wordt?
Kortom veel eye-openers en dus raad ik jullie aan om dit boek aan te schaffen of te lenen van een bekende of de bieb uiteraard!

Maar ik heb niet alleen maar gelezen hoor de afgelopen week. Ik ben ook weer aan het werk geweest en lekker met de honden gewandeld. Zo ook nog de huishoudelijke taken en af en toe naar de winkel. Dit resulteerde in een mooi resultaat qua stappen en Active Points ;-) Die mijn Fitbit Charge 2 registreert.

Komend weekend weer een nieuw weekmenu maken voor volgende week en nu al aan het oriënteren wat we dan allemaal kunnen gaan eten en natuurlijk ook nog steeds zoekende naar meer variatie in het ontbijt en de lunch. Dus heb je tips? Dan hoor ik deze graag. Of misschien weet je nog boeken die wellicht ook interessant zijn voor mij. Dan hoor ik dar ook graag. :-)

Doordat ik afgelopen week weer het goede ritme te pakken heb gekregen qua voeding en beweging had ik een mooi resultaat op de weegschaal bij de cursus. Er is weer 1,4kg af!
Ik heb mij uiteraard thuis ook weer gewogen op onze Medisana weegschaal.
Nog 0,9kg te gaan en dan heb ik er 25kg af. Dus dit gaat volgende week gebeuren en dan zit ik ook nog eens onder de 75kg!! 
De komende week dus weer lekker actief zijn en gezond eten met AF EN TOE een snackje tussendoor. En dan moet dit helemaal goed komen!
WISH ME LUCK ;-)


De stand van zaken op de cursus:
Startgewicht: 99,5kg
Vorige gewicht: 76,8kg 
Huidige gewicht: 75,4kg
Verschil: -1,4kg
Totaal: -24,1kg

Streefgewicht: 65kg
Nog af te vallen: 10,4kg

Het resultaat thuis:
Gewicht: 75kg (vorige week 76,4)
BMI: 28.9 (vorige week 29.5)
Lichaamsvet: 35% (vorige week 35,4%)

Lichamelijk vocht: 45,6% (vorige week 45,2%)
Spiermassa: 29,3% (vorige week 29,1%)
Kortom de % die hoger moeten zijn omhoog en het gewicht, de BMI en het Vet% zijn omlaag :-D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten